Alle prenten vertoonden gele verkleuringen en vlekken. Deze vlekken waren vooral aanwezig op de plekken waar verschillende lagen papier elkaar overlappen. Ze waren goed zichtbaar aan de achterzijde van de objecten. Aan de voorzijde waren de vlekken minder zichtbaar omdat ze afgedekt werden door de inktlaag van de houtsnede. De vlekken zijn ontstaan door de lijm die gebruikt is tussen de lagen papier en waren dus inherent aan het kunstwerk. Ze konden niet behandeld worden.
Op twee prenten werden verschillende vlekjes aangetroffen op de verf laag. De vlekjes bleken een uitbloei te zijn van de gele vlekken vanaf de achterzijde. De gele vlekken zijn waarschijnlijk ontstaan door de afbraak van de cellulose. Doordat de objecten opgerold waren is de achterkant in contact met de beeldlaag gekomen en hierdoor is er residu van de verkleuringen in het papier van de achterzijde op de voorzijde gekomen. Deze vlekjes zijn verwijderd met een droge penseel.
De berging van de rollen is verbeterd door een houten doos te laten maken (geïnspireerd op Japanse rollenberging) met een binnenwerk van linnen waarin de rollen veilig liggen.